tirsdag 30. april 2013

Delte meninger om samme sak...eller noe slikt...

Ofte tenker jeg, hvorfor bruke masse penger på dyre klær og frisør, på fansy vesker og kule sko?
Å hva er vitsen med å sminke seg hver dag....? Selvfølgelig vet jeg at jeg ser bedre ut hvis jeg gjør det!, Å jeg liker når håret er pent stelt, sminken er lagt diskre og klærne er pene! Jeg liker å se bra ut! Jeg føler meg bedre også. Men hvem bryr seg liksom? Ingen som ser meg. Jeg går nå her hjemme å subber, å ingen tenker så mye om hvordan jeg ser ut. Hvorfor legge mye penger og tid og slik overfladisk luksus? ;) Jeg liker komfort, at klærne ikke strammer og at jeg ikke trenger å være så forsiktig med de. Hjemme går jeg oftest i tights og en slaskete utvaska genser! Å sminke meg gidder jeg i hverfall ikke... Jeg ser med andre ord ikke ut! Så hvis det skulle ringe på døra, å jeg må gå å åpne, kan panikken lett ta meg! "Hvem kommer til å se meg i slik forfatning i dag? "Det er ikke ofte det ringer på døra her, å gjør det det, er det som regel unger som kommer til veslejenta. De er ikke så kritiske som voksne de tenker jeg..... ;)

Men søren så irriterende denne innstillingen er når jeg faktisk en gang i mellom skal ut å være sosial i det offentlige! Der alle kan se meg! Alle kan mene noe om meg! Alle kan dømme meg ut fra hvordan jeg ser ut!
Da kan jeg si, som de fleste andre damer pleier å si: "jeg har ikke klær" ..... Å jeg HAR faktisk ikke klær!
Å  jeg ser meg i speilet å tenker: "jøss, for en forferdelig ettervekst! Hvorfor bestilte jeg ikke en time hos frisøren" ....Å den etterveksten ER forferdelig!
Å jeg myser mot speilet å prøver å legge et pent jevnt lag med mascara, å tenker: "Jeg burde nok sminke meg oftere, dette blir bare fluebein!".... å det LIGNER faktisk fluebein! :)

Når jeg omsider klarer å gjøre meg noenlunde presentabel, etter noen stressede minutter frem og tilbake mellom klesskapet og speilet, tenker jeg av og til: "Jaja, det ble vel ikke så ille alikevell....." 
Men om jeg hadde brukt mer tid og penger på det ytre, hadde jeg da sagt: "Wow, dette ble perfekt!?"

Uansett hvordan det er, så blir de sosiale stundene i det offentlige veldig vellykket og gode. Jeg koser meg i godt selskap, med koselig prat og en god kaffekopp!
Så jeg må nå takke for godt selskap og koselige stunder på Fars vilje og Bryne! Gleder meg til flere!
NB: Å faktisk så liker jeg å shoppe....både klær og sminke, selv om jeg ikke kjøper så mye! Hihi!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar