fredag 31. mai 2013

Bare meg....og pus


 Det er helt stille i huset nå. Hører bare bilene som kjører forbi. 
Mye trafikk nå også, på denne tiden av døgnet. 
Det er midnatt, å mørket har senket seg over byen.
Katten tusler litt ut og inn gjennom verandadøra, som står åpen denne varme mai-kvelden. 
Det er ikke mange minuttene igjen av mai nå... Juni tar snart over, å tar forhåpentligvis det fine været med seg videre.

Jeg er alene nå, å det er mange år siden sist. Det er litt rart, men jeg nyter det.
Hele helga har jeg huset for meg selv.
Tror det er bra å ha litt tid alene. Ikke bare noen timer på dagen, men et par dager. Slik at en kan rekke å faktisk kjenne på den følelsen av å være alene. 
Kanskje finne seg selv litt igjen. "Lande" litt. Gjøre forskjellig en ikke gjør så mye ellers.

Nå har ugla våknet, å uler intens i skogen. Det er ikke ofte jeg legger merke til den, men det er nok fordi jeg pleier å sove på denne tiden.
Det burde jeg nok gjøre nå også, for jeg begynner å bli litt trøtt. Å med jobbhelg forut, er det greit å ha litt søvn innabords.

Da sier jeg god natt og sove godt!
:)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar