tirsdag 21. mai 2013

Ikke 1, men 3.... og tanker rundt det

Når jeg ser gjennom mine egne innlegg, ser jeg veldig tydelig hva/hvem som opptar mest av min hverdag! Det ser nemlig ut som at jeg bare har et barn, minsta!.....og kanskje en gubbe! Det handler mye om henne....og meg selv da selvfølgelig, siden det er min blogg! ;)
Minsta "spiser meg med hud og hår!"
Det føles av og til som en endeløs kamp om å tilføre hennes hverdag alt hva hun behager, uten å noen gang klare å gjøre henne tilfreds!
Men ho er ei skikkelig godjente, når ho er i det lune! :)
Å hverdagen hadde kanskje blitt litt kjedelig, hvis ho ikke hadde vært den ho er! :)

Jeg har to barn til, og ganske sikkert en gubbe!
Jeg har nemlig min førstefødte, som er en gutt på 20 år! En skjønn, god gutt! ...eller rettere sagt,
en ung mann!
Førstefødte er ikke fysisk tilstede i min hverdag, men han er her i tankene mine hver eneste dag! Å jeg prater med han på tlf. og vi skriver litt med  hverandre på FB.
Han bor hos sin far, å kommer til disse trakter en sjelden gang i mellom! 
Jeg savner han masse,å det knyter seg av og til i magen når jeg tenker på hvor langt unna han er!
Men jeg er på en måte blitt vant med at han ikke er her hele tiden.
Det er utrolig godt når han kommer hit å blir ei stund, å det håper jeg at han gjør til sommeren!

Så har jeg mellomste jenta mi, som blir 18 år om noen uker. Mellomstejenta bor her med meg,
enn så lenge! 
I helgene har ho en tendens til å forsvinne med bussen utover fjordene, for så å returnere på søndagskveld. Jeg ser ikke mye til ho om ho er hjemme. Ho sitter mye på datan, å skravler med venner! Det er ikke så spennende å sitte i stua med oss gamlingene! Å det forstår jeg godt, tror jeg...! ;)
 Noen vegger skiller oss bare, ennå.... Til sommeren blir det mer, da ho tenker å flytte til Haugesund!
Da blir det en hel bussreis mellom oss! Det blir rart, og tomt! Selv om jeg ikke ser ho så mye nå, vet jeg jo at ho er der oppe på rommet sitt!
Men nå er det andre ting enn mammas lune rede som frister for henne! En kjæreste i Haugesund, videre utdannelse og selvfølgelig, det voksne selvstendige liv!
Jeg gruer meg litt til at ho flytter!
"Vil ho klare seg bra, spise sundt, få det godt, holde seg unna dumme ting, og få seg nye gode venner?" Huff, det er så mye å tenke på!

Jeg har da vært der selv, så jeg må forstå....
Men kua glemmer lett at ho var kalv en gang!:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar