torsdag 9. mai 2013

Endelig


Nå kan vi omsider begynne med de litt større vårforberedelsene!
Endelig har jeg fått opp paviljongen igjen! Det har jeg venta på siden vi tok den ned i høst. 
Taket ble satt på i går, mellom regnskurer og vindkast. Å i dag hang jeg opp veggene. Det regnet litt, men jeg var jo på innsiden så det gjorde ingen ting! 
Lykta er også på plass! Åh som jeg gleder meg til å tilbringe tid i paviljongen!
Jeg elsker å sitte å høre regnet tromme på taket! :)

Foreløpig er det liksom bare et skall... Men etterhvert skal jeg fylle opp med møbler, pledd skinn, puter, blomster og div. Det skal bli en skikkelig kosekrok!
Jeg tok noen bilder fra hagen og rundt om kring i dag, for å sammenligne med bilder jeg tenker å ta litt senere. Kan bli litt artig å se hvordan ting (forhåpentligvis)forandrer seg.

Denne benken fikk vesla når ho var knøttlita... Nå har den ikke vært i bruk på tre fire år, bare stått her å forfalt, i tilfelle noen kom til å bruke den... Jeg synes at den har fått en fin patina nå! Så i år skal den fortsatt stå her, men den skal brukes... Jeg ser for meg potter i forskjellige str. med div. blomster oppå, å jeg inbiller meg at det kan bli fint!


Bålpanna er en av mine favoritter, sammen med paviljongen. Dette er to ting jeg har ønsket meg i mange år! Å i fjord sensommer fikk jeg endelig gubben med på anskaffelse av begge deler!
Å jeg må si at tross i ikke altfor mye bra vær og lave temperaturer, kan jeg ikke huske at jeg har kost meg så mye utendørs noen gang.
Husker en mørk kjølig høstkveld, vi satt i paviljongen, god innpakket i pledd og skinn, å med fyr i bålpanna rett utenfor åpningen... Å vi hadde til og med med noe godt i glasset...! Det var kos det!

Jeg ser frem til å nyte hagen i år, å håper at det blir som jeg forventer! 
(Å det blir det, for jeg VIL!)

I fjord sommer. :) 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar